fredag 1 april 2011

Dag 3

Det är den 1/4 och klockan är 22:33 här och 17:36 hos er. Vi har precis kommit hem från att ha varit på flykt hela dagen..
Lugn det är inte så farligt som det låter. Vi har varit på flykt från ombyggnationen som sker vägg i vägg med vårt hostell. Så i morse fick vi nog och skyndade oss här ifrån och har sedan dess typ kl 13 varit ute på "stan"  Vi har shoppat. Niklas hittade tillbaka till ett ställe som han varit på tidigare och det var ett paradis att shoppa i! t.o.m. för mig. Billig och man fick titta i lugn och ro utan att någon ropade på en. FacebookGilla.

Vi har ätit för 40 THB alltså ca 8 svenska kronor. Helt OK!  och vi har varit på bio. Vi såg Sucker Punch som inte kommit ut på bio i Sverige ännu. Niklas tyckte den var -super frän! den var spännande och lite konstigt men bra. 
Jag börjar vänja mig vid Bangkok och trivs bättre här nu. Trafiken och folkmassorna bekommer mig inte så mycket länge och man kan fokusera på att titta på saker i stället. Så idag har vi haft en riktigt trevlig dag.

Imorgon blir det weekend-market med över 30.000 stånd. Då kommer det finnas möjligheter att få med sig både det ena och det andra hem. Blir det lika varmt som idag (idag tittade solen fram och då vart det riktigt varmt!) då kommer det bli jobbigt, så vi hoppas på lite svalare väder.

Brunch det finns inte frukost här så vi äter alltid brunch nuförtiden.

Vi hamnade på en matmässa.

där var det ett pojkband.

dont mint me..och min snygg posé titta på dom vackra bilderna!

Det var någon slags porträtt utställning, med ansikten från olika kulturer.

jag blir sugen på att ta hål i tungan igen mamma ;) (skojja)

åt på donken. Det var lika äckligt som hemma. En big mac &co kostade 125 THB ca 28 kr. Niklas vart besviken för att det inte fanns någon dubbel Big Mac burgare.. lilltjockisen min.

jag men min nya tröja väntade utanför bion.

Niklas <3.
  Nått som är lite roligt är att på bion spelas en liten film och en lite trudelutt som hyllning till kungen innan filmen startar. Alla måste ställa sig upp när filmen om konungen visas och man kan sedan luta sig bakåt, i stolar som faktiskt  går att tippa bakåt, för att se filmen. Det var oxå lite häftigt att sista visningen var kl 23:00 ifall man får tråkigt på kvällen lixom :P

Nu är det mystime. Kramar till er därhemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar