onsdag 13 april 2011

Jag jobbar för motståndsrörelsen

Gott nytt år!
Idag ska man tydligen säga det, idag är det på riktigt. Det känns som att jag lite i smyg göt motstånd mot denna vattenkastning. Vi ville egentligen åka upp hit till Pai för att vi hört att det ska vara chill. Men nu håller vi oss inte helt påtvingat men ändå i vår träkoja för att om man går ner på stan så kommer man hem dyngsur. Så vi håller oss här.
Det gör inget det heller det är väldigt mysigt men man kanske inte får se så mycket av Pai.

I natt hade vi ännu ett oväder som vi även denna gång hade tur att hinna hem precis innan det började. Men det är fantastiskt alltså hur det mullrar och låter. Det regnar så högt att man måste ha hörselproppar även när man inte sover och man får skrika till varandra för att höra vad man säger. Värdet är väldigt svalt och skönt men solen börjar ta sig igenom molnen.
Det blir så varm här på dagarna kring 2-3 tiden att man inte kan vara ute för man blir överhettad efter fem minuter. Jag kommer nog komma hem lika vit som när jag åkte för ingen av oss gillar att sola och vi är inte ute när det är som mest sol för det går inte. Men så skyddar jag ju huden i alla fall :)
Niklas sitter och läser ut över utsikten.

Där uppe där lampan lyser bor vi =)

Vi sitter ute i natten och lyssnar på åskan.

Vi firade med tårta att Niklas fått jobb!! :) nu har vi båda jobb när vi kommer hem till sommaren.

Snigel med hus.

Gecko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar