lördag 23 april 2011

Vang Vieng

Här i lotsasland så har vi varit på tubing (utan tube) jag dansade och rökte vattenpipa (med smaksatt tobak) mötte en svensk kille och snackade massa dykning. Jag och Niklas funderar på att ta dyksert i Koh Tao.

Ett väldigt sjukt ställde det där tubing stället..massa gratis sprit och massa fulla människor och det mest riskfyllda stället någonsin... Folk är så dumma och tror att bara det är säkert bara för att de är massa turister där.
Jag drack inte en droppe sprit (mest för att jag inte gillar det) och höll koll på min andra halva så att inte han heller utsatte sig för onödiga risker. Jag kanske låter nördig men jag tycker att man är skyldig sina föräldrar att ta det säkra före det osäkra. Händer en olycka utomlands är det inte lika lätt att lösa som om det hade vart hemma. Förra veckan hade en kille åkt en rutchkana, slagit huvudet och flytet med strömmen..han dog. Det gjorde så ont i mitt hjärta när jag hörde det. Jag tänkte på hans föräldrar, fy fan! Så ta ditt ansvar och tänkt på de som håller dig nära!
Men trots detta så hade vi roligt och hade ett litet privatparty med en lokal kille som hette Pike=) Han spelade musik bara för oss..Vi var där bara vi fyra (jag, niklas & amerikanerna) sen kom det två svenskarna. Vi hade jätte roligt tills det kom ett gäng engelsmän. Har inte tyckt illa om dem förutom men som turister är dom hemska. Oftast är dom ny utexaminerade och har fått pengar av sina föräldrar för att åka och se världen..så åker dom och festar upp pengarna (detta enligt Adrew) Men dom är väldigt oförskämda och högljuda ungefär som svenska ungdommar från stockholm;) (så det kan nig stämma) Jag generalliserar inte alls! ;) Vi gick i alla fall men vi var nöjda för dagen ändå och solen hade dessutom gått ner.
På kvällen gick vi till en bar och bäställde mat och tittade på Family Guy. Det är ett koncept dom har här att man kan typ ligga ner och käka och titta på olika serier mest vänner och family Guy. As nice! Vid den här tiden att kameran dött så det finns tyvärr dåligt med bilder men men. Idag ska vi bara slappa och imorn funderar vi på att istället för att förflytta oss med minibuss till nästa stopp, ta en kajaktur på 5.5 h =) Kan kanske vara nått? Vi ska möta amerikanerna och snacka om det idag.

M.N.
                                                                                                                                                                     

Detta är skrivet för några dagar sedan men jag postar det nu efter som att jag har internet. Det går segt att ladda upp bilder så det blir inte så många.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar