torsdag 14 april 2011

Mitt namn är Ma´Lee

God morgon!
16:e dagen i Thailand. Vet inte vart jag ska börja men jag har fått ett nytt namn och min personlighet förklarad för mig. Så nu vet jag vem jag är och vad jag heter?
Vi mötte en på norska *rar person, Låt oss kalla hon flöjtmannen. Han var väldigt speciell och efter några minuter av jorden kommer att gå under snack så var jag rädd för honom inte på ett obehagligt gå ensam på en mörk gata rädd utan mer överväldigad och lite fylld av obehag. Men det var som kanadensaren som även satt med oss sa: detta var den bästa gratis underhållning han fått! och det var det minsta man kunde säga.
Mannen i fråga berättade utifrån mitt stjärntecken, födelse år/datum/ månad att jag är som Alice i underlandet: En drömmare. Vilket stämmer väldigt bra. Han sa även att jag måste lära mig andas och att jag pratar alldeles för mycket... Som att jag inte hört de förut. Aja den var en väldigt speciell kväll.
Kvällen avslutades med film som vi lånade och det första sju minuterna i The Beach beskriver precis vår resa hittills (inklusive mötet med flöjtmannen).
Mitt namn Ma' Lee betyder Yasmin (blomman) och jag har fått det för att jag dricker just Yasminte varje dag.

Summa Summarum så heter jag Ma'Lee och jag är som Alice i Underlandet. Skönt att få det problemet löst. 

Idag måste vi in till stan så det är bara att förbereda sig på dyblötheten. Vi ska ta reda på hur vi ska ta oss till Laos och när.
Idag har jag fått veta att man firar nyår flera dagar därför att man firar för olika delar av folket. Igår firade vi det gamla idag firar vi familjen. Det är en så fin tradition och jag vill sända hem en tanke till min familj.
Har jag er har jag allt. 

*Rar är konstig på norska.




Vi skulle ge oss ut i "flygdjurs Svärmen"


Sitter vid datorn och ser ut som en riktig resenär men all-thai-inköpta kläder.  

Hoppas ni har det bra där hemma.

1 kommentar:

  1. Gulle dig (om det du skriver om familjen)! Maa´Lee låter fint, som Mikaela på thailändska.
    En stor kram från oss alla till er båda!

    SvaraRadera