tisdag 12 april 2011

Borta bra med hemma bäst?

En sak som jag funderat på är det här med hemma. Vissa är bestämda i att hemma är där du har dina saker, dit du kommer hem efter jobbet och där du har din säng. För vissa är hemmet där du bor men även hos människor man spenderar mycket tid hos. Kanske en mormor och morfar eller en bästa kompis. För mig är hem där jag hamnar. Jag kallar allt för hem oavsett hur länge jag varit där. Detta tror jag är en bra egenskap, egenskapen att skapa dig ett hem, att känna sig trygg var än du hamnar. Givetvis är hem där min mamma och pappa bor det är mitt "riktiga hem" men under resans gång och under andra tider i mitt liv så har jag alltid sagt: Nu går vi hem till stället som just då råkat vara mitt hem.

Men det ska bli skönt att komma hem till mitt riktiga hem. Även om det är skönt att ta dagen som den kommer så gillar jag rutin och trygghet.

Vi har börjat komma in i livet här och inne på vecka tre så har vi börjar vakna tidigare och hunnit skapa lite resrutiner. Vi får se hur det går att ställa om sig när vi kommer hem igen.

//mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar