fredag 8 april 2011

Då har vi klarat av 25 km Down Hill

Det var verkligen en upplevelse.
Upphämtning kl 9:30. Sedan plockade vi upp fler och stannade sedan på basen för äventyret. Valde ut hjälmar och packade cyklar på bilarna som skulle ta oss up Hill. Efter lite information och underskrifter där vi (precis som i Amerika) avsade bolaget från allt ansvar och lovade att vi hade försäkring. Trygghetskänslan ökade genast där...
Färden uppför var inte den roligaste. Niklas sa att det såg ut som att jag skulle kräkas och precis så kändes det. Vägarna bestod av kurva efter kurva och det kändes som att åka karusell i 45 minuter... När vi kom upp till samling platsen utrustades vi med skydd och vatten.
Gruppen som vi cyklade med =)

Jag tänkte " vad fan har jag gett mig in på!", och var nästan lite arg på Niklas för att han ville göra detta. Men efter första stoppet hade detta ändrats till  - Fan va bra att vi gör det här!, Åh vad roligt det här är! Men Niklas hade nog roligare än mig för han vågade mer, tog alltid de svåraste vägarna, hoppade och lekte mest.

Vi stannade vid ett kaffe plantage och kaffet var HUR gott som helst!

Färden ner bestod av olika svårighetsgrader i början värmde vi upp med vanlig väg som bara ringlade nerför, sedan vart det lite svårare med kurvigare och brantare väg och till sista avslutade vi med skogsväg, stenar och rötter.  Riktigt roligt att även jag klarade en av de svåra stigarna utan att ramla (stolt!) Men oftast nöp jag ganska hårt om bromsarna. 



Under färdens gång så stannade vi och samlade upp gruppen och det fanns tid för lite vatten och foto. Så några foton från färden fick vi med vilket är jätte roligt!. Så nu har vi klarat det här äventyret nu är det bara Fansipan, berget i Sapa som ska bestigas 3000m.

Här kommer lite bilder från turen.





Svetthelga.

En  av killarna körde över en sten och ramlade så det var inte riskfritt.




Jag smakade bambuträds larver.

Vi chillade efteråt med mat och dryck och en massa prat. Mycket trevligt! 

2 kommentarer:

  1. "Jag smakade bambuträds larver." Ursäkta Mikka men fy fanken vad äckligt!! Hur kom du på tanken?! Blir inga mer fyllepussar till dig iaf ;) Hahaha... Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Fan typiskt dom där fyllepussarna som man inte kan få nog av! Man måste ju testa och som tur va så var dom stekta.. Hade aldrig någonsin ätit levande.

    SvaraRadera