fredag 15 april 2011

Deep talk

Det är här i Thailand jag inser att man inte finner lycka i saker, i pengar eller att fly från Sverige till varmare breddgrader. Jag finner mig själv tänka på samma problem som hemma och inser att problem och "olycka" inte löser sig för att man får mer pengar, reser bort eller har mer saker. 
Lyckan finner man inombords och enligt Dalai Lama så är meningen med livet att sträva efter lyckan.

Jag är inte olycklig här men jag tänkte att det kanske skulle lindra lite, att jag kanske skulle glömma bort att grubbla och analysera. Alla som känner mig vet vad jag menar.

Det jag menar är att Sverige är nog lika bra som vilken annan plats och att jag nog trivs väldigt bra där och att Thailand inte är så speciellt som många tycker.

Kanske beror det på att jag är mer human än många turister som åker hit för att bli bortskämda eller är ute efter sexindustrin.
Jag tror jag gillar Sverige och värme är värme var än den kommer ifrån.

Vi får väl se vad Australien kan gör med den inställningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar