fredag 29 april 2011

Australien/Nya Zeeland




















Denna bok köpte jag i början av resan då jag kände suget av Australien igen.
Så idag tog jag tag i saken, bokade och betalade depositionen på resan.












Det ligger egentligen en historia bakom detta som inte är lång men den började för länge sedan. Om jag kommer ihåg rätt så tutade min morbror Lasse i mig idén när jag var omkring 10 år. Så jag har velat åka dit i 13 år.
Han, min morbror alltså, var lite av en idol för mig när det gällde det där med resande. Han gjorde så mycket och var alltid ute och reste någonstans i världen när jag var yngre.
Men av nån anledning fastnade Australien och jag har velat åka sedan dess. Det skadar ju inte att hälsa på i Nya Zeeland på samma gång tänkte jag;)

Det är Rosa bussarna som jag ska åka med för jag gillar deras koncept och att man åker själv fast ändå inte ensam.
Så om allt går som planerat så reser jag i slutet av november och blir borta två månader. Missar ju därmed julen vilket känns lite tråkigt men jag får ju sola och bada och hitta på äventyr istället.

Detta ska bli jätte spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar