lördag 30 april 2011

Peppar inför uppförsbacken imorn

Jag saknar min mamma!! och hennes mat. Är så less på detta nu så jag bara vill åka hem. Jag har haft ont i magen i stort sett i en månad snart men så idag gick det över och vad tror ni händer då!? JO vi blir serverade en nästan helt RÅ hamburgare som var stekt endast på utsidan. Vi skickade tillbaka hamburgaren och fick tillbaka samma (alltså det som var kvar av den) lite extra stekt. Jag ville bara börja grina, skrika & kräkas allt på en och samma gång. Det enda som peppar mig nu är trekkingen imorgon och det tre veckors solsemester som väntar i södra Thailand. Förhoppningsvis har dom bättre mat där..annars får jag väl leva på Coca Cola och ris..

Om någon hittar en ny mage åt mig på blocket så hör gärna av er annars får jag väl kolla den illegala marknaden i Sydamerika.

Nog gnällt. Vi har ju faktiskt något jätte roligt att se fram emot imorgon. För imorgon bär det av upp till toppen på Fansipan på 3,143 möh. Det ska bli riktigt spännande och vi ska göra det på tre dagar och två nätter. Egentligen (enligt guiden) räcker det med två dagar och en natt men vi vill göra det på tre för att kunna ta det i vår takt och för att göra bort några dagar. ca 750 kr kostade det och det är det värt. Första priset vi fick var på 2100kr.















Vi kommer som sagt vara borta nu i tre dagar men jag hör av mig som vanligt när vi får möjlighet. Önska oss lycka till!

M.N.
Lite bilder från idag:
Brownie? Denna hette så i menyn och hämtades upp från ett annat bageri innan den serverades oss. Den kostade 40.000 ca 10 kr men 10.000 på bageriet.. Smakade helt okej i alla fall.

Vattenbuffel modell stor.

Små kycklingar.


Korvgrillning i solen.

Hustak. Jag tyckte det såg coolt ut.


Full aktivitet

Världens ände.

Avslutar med moln.


Hörs om några dagar. Hade bra!

1 kommentar:

  1. Stackars min lilla flicka, jag saknar dig också! Det är så tråkigt att du ska ha ont i magen hela tiden, det tar ju på krafterna, det vet jag så väl. Hoppas att det blir en häftig tur nu och sedan har ni ju sol och bad att se fram emot. Jag är glad att det är just Niklas du reser med. Han är lugn och snäll och jag vet att han tar hand om dig om orken tryter helt. Kram på er båda! /Mamma

    SvaraRadera