fredag 29 april 2011

Dag 1, dimma, Sapa

Egentligen är det ju dag två men igår räknas inte för vi kom ju på kvällen. Jag gillar redan den här lilla staden/byn även om jag inte sett mycket av den.

Tyvärr har vi ännu en gång hamnat på en byggplats. Vi förföljs av dessa byggplatser. Om det bara vore för ljudet så kanske men nu luktar det målarfärg överallt och ni som vet hur det luktar vet att det luktar kanske lite gott men riktigt starkt och blir lite obehaglig efter ett tag. Men vi klarar oss, det gör vi alltid =)

Här är det som rubriken säger fortfarande dimma och regn men det är skit häftigt för nu har jag sett dimma dra in på riktigt.
Vi satt och åt frukost och såg ut över dalen och husen i den. Helt plötsligt drar dimman in och på bara en minut ser vi ingenting! Precis som på djur & naturprogrammen. 

Vi ska värma oss lite under täcket sen ska vi ge oss ut och leta lite vattentäta byxor/jacka till mig. Har en jacka som inte släpper in vatten mot huden men utsidan blir dyngsur så den kommer bli för kall att klättra i tror jag.

Tåget fortsatte i oändlighet, det var jätte långt. Här står jag i början av det och det vara fortsätter.
Vår utsikt igår kväll.
Väntade på mat, galet hungrig!
Utsikt idag.
Utsikt idag.
Utsikt idag.
Så drog dimman in.
Nu ska vi göra byn och btw så har jag bokat resa till Australien & Nya Zeeland. Berättar mer senare.

M.N.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar