torsdag 20 maj 2010

20 maj 2010

Hej!
Det blir inte lika mycket skrivet när jag har mycket att göra, vilket är tråkigt för det finns mycket roligt att berätta=)
Jag har varit i Umeå. Jag har varit på arbetsintervju. Jag har shoppat en massa bl.a. till kameran. Jag har tackat nej till matteB platsen på miun och istället ansök på konvux.

Allt detta har ju en intressant historia men det tar ju långt tid att skriva ner allt när det händer så mycket.

Men jag vill berätta om Ume.
Jag satt mig i bilen 8.15 för att köra hela vägen all by my self. Jag anlände lite tidigare än utsatt tid så jag strosade runt lite på universitetsområdet, hälsade lite på en gammal vän och tittade på träningsanläggningen=)
Allt var mycket bra.
Kl 13 startade mitt möte med studievägledaren som kallade mig "Tokfia"! för att jag åkt hela vägen Sundsvall-Ume, bara för detta=) Hon var en super härlig människa och peppade mig väldigt mycket. Samtalet var väldigt givande och jag tror att jag kommit fram till nästa steg. Kanske blir det rätt denna gång?

Jag påväg till Umeå.
Idag började jag morgonen med 45 min prommis sen hade jag kontorsarbete (då fixar jag saker, ringer folk, kollar upp grejer på datorn) innan jag skjutsade grannen till läkaren. Väl inne i stan besökte jag min gamla läkare och skrev in mig på konvux. Det visade sig att om jag läser matte b på miun kan jag endast få G i betyg medans jag på konvux har chans på det andra betygen. Även om jag bara lyckas få g så har jag iaf möjlighet att höja mitt snitt på gymnasiebetygen.

Jag har även skickat iväg en jobbansökan och varit på arbetsintervju. Vilka jobb det kan vara får ni veta när jag vet mer=)
Jag har även slösat lite pengar idag tillsammans med Beggan. Roligt att se henne så många ggr på en vecka. Känns som gymnasiet igen när man hade tid för varandra=)




























Bilder från universitetsområdet.
Nu ska jag se på Sveriges Historia.

HADE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar