lördag 13 mars 2010

Å hej och hå

Vad sent det vart. Jag har precis sett färdigt bröllopsfotografen. Det var en fin film.
Ikväll när vi kom hem efter en bra dag på jobbet så inser jag att mina föraningar om att något är fel på Elina.
Jag såg henne stå och packa på sista perioden (mellan 20-22.30) och det var något som såg snett ut men ändå inte. Det hängde lixom på nått vis på ena sidan.
Nu när vi kom hem så ser vi att hon inte har någon axel alls nästan. För den är ju urled! Igår på jobbet drog hon axeln utled och trodde att hon lyckats fått tillbaka den men hon har gått och haft jätte ont. Så först nu ikväll tittade hon på sig och insåg att nått galet är det ju. Det finns bilder men jag ska fråga om lov innan jag visar dem. Jag hoppas kulan har flyttat på sig och inte lämnat skålen helt. Fast jag vet inte hur kanske är lättare att lägga till rätta igen om dne hoppat helt?
Tycker ju mest att detta är fantastiskt facinerande och därav valet av framtida yrke. Jag måste nog fan bli sjukgymnast...?

Nu ska jag läsa lite om dislocation av axlar får se om jag hittar något intressant.
(oj det blev ett helt inlägg om Elinas axel;)

HADE

1 kommentar: