fredag 6 maj 2011

Halta Lotta det är jag det

Igår hade jag lite otur och klev snett riktigt ordentligt när vi var ute och gick. Som tur är lärde jag mig på gympan i gymnasiet hur man lindar foten. Så jag tror att jag lyckades för idag är foten mycket bättre. Lika ostadig men mindre smärtsam. Jag är duktig jag =)

Den här natten i Hanoi har vi bott på dorm (alltså delat rum med andra) Och det skulle kunna vara hur roligt som helst men det har verkligen testat tålamodet t.o.m. på Niklas. Vårt rum bestod av en tjej med pannlampa (jag som försökte läsa bok) En kille som bad alternativt mediterade, en pojke som hyperventilerade, en mamma som försökte trösta honom (hon viskade inte direkt) och en Japan som talade i sömnen och som sov hela tiden, en kille till som rökte från rums fönstret och hostade hela natten (kanske dags att sluta röka. Pluss att ingen kunde med AC förutom jag och Niklas. Så istället öppnade man alla fönster och dörren för att få korsdrag, för att AC inte fungerade...Konstigt den har fungerat för mig och Niklas hela dagen. JÄVLA IDIOTER!!

Så jag hatar det här äckliga stället, byggplatsen bredvid och dom totalt idiotiska människorna vi tvingades bo med i natt. Dom tyckte säkert att jag var dum i huvudet också som ville stänga fönstren och slippa malaria men det SKITER JAG I! Som att det inte är straff nog måste jag sitta här i fem timmar till och vänta på taxin till flyget.

Vet ni att det ska bli skönt och komma hem till Sverige där kan man i alla falla undvika den mesta idiotin.

Annars då? Annars har vi det jätte bra =) Det är varmt och soligt vilket är underbart, underbart att slippa frysa. Vi har gått runt i Hanoi lite (jag har stapplat) och käkat god mat. Och enligt vår dyk- instruktör är regnperioden långt borta och dykningen på Koh Tao ska vara underbar. Så jag kanske får min sol ändå :D

Ha er så bra där hemma. Så ses vi snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar