söndag 8 maj 2011

Färdigskrivet inlägg från datorn

Hej!


Vi är tillbaka i Bangkok nu. Vi kom till flygplatsen igår natt 01:00. Jag orkade inte skriva igår för jag var så trött och guess what! Vi bor på ännu en byggarbetsplats. Dom håller på att renovera i foajén och det är enda stället det finns internet på.
Flygresan gick bra, vi flög med Qatar Airwais som jag rekommenderar. Vi flög jätte skönt och såg på film hela vägen.
 Ungefär klockan 3 på natten var vi framme vid hostellet och då gick vi och la oss på en gång. Vaknade upp vid 9.30 och käkade frukost.
Under dagen gjorde vi Khao san road, spännande. Jag kan bara tänka mig hur den gatan är under natten. Det är en gata som på dagen är en shopping gata med bikinis, hattar, linnen, klänningar + små skräp, vanliga turist grejer helt enkelt och på natten blir det ett party ställe med endast barer. Vi var dock inte där i natt, det var vi för trötta för.
Efter lunch igår gav vi oss in till city, till alla shopping mals. Där köpte vi båda five fingers skor. Super coola!

I city vandrade vi runt till sent på eftermiddagen och gav oss sedan av tillbaka hit, där vi bor. Vi käkade middag runt hörnet som hör och häpna var riktigt god! Jag måste säga att jag trivs bättre i Bangkok denna gång men det kan bero på att vi bor på ett mysigare ställe denna gång och inte mitt i stan. Det är skönt att vara tillbaka i värmen igen.

Min vrist har börjar utveckla blåmärke och gör lite mer ont idag, säkert pga att vi gick mycket igår. Så idag tar vi det lugnt. Vi ska boka buss& tåg till Koh tao och shoppa lite på Khao San. Mycket mer än så blir det nog inte, men det räcker=).

Imorn kväll åker vi till Koh Tao, så skriver jag inte imorn så vet ni att jag ger mig av då. skriver när jag kommer fram och berättar hur det blir med dykningen.

Hade så bra.

M.N.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar