fredag 9 april 2010

Död spindel=regn!

Igår ringde Elina med gråten i halsen om att hon sett en spindel. Hon är superrädd för spindlar och påstod som hon alltid gör att "Det här är den största jag sett!" Jag skrattar åt henne för att jag tycker det är så gulligt och knäppt.
När jag kommer hem slutar jag att skratta. Jag springer snabbt upp och hämtar kameran (som jag inte fick nå bra bilder med) Det var den STÖRSTA spindel JAG någonsin sett! Men det slutade inte där...när vi brjade titta närmare så visade det sig att det inte bara var en stor spindel det fan en till och en till och en till! Det visade sig att dom satt efter hela hustaket! Hur många som helst!? Har aldrig varit med om detta fenomen och det var verkligen anisimex-varnning! Vi var nog alla lite skrämda av tanken att dom där kan ta sig in och börja krypa på en.
Tanken ledde mig iaf till att bädda om hela min säng och titta runt sängen och i taket för att försäkra mig om att det INTE fanns någon jätte mastodont spindel i mitt rum.

Idag vaknade jag först kl 4 sen kl 9 sen 10 och tillslut 12. Så nu har jag ätit frukost och väntar på att få gå till jobbet. Ska bli skönt att ha en vecka avklarad bara 3 to go.
Imorgon bär det av till Trondheim som det ser ut. Det ska bli trevligt=) Lite shopping kanske?

HADE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar